wtorek, 5 lutego 2013

Sernik z wiśniami

3...2...1.... start !
mój pierwszy przepis gotowy :)

Jako mój debiut postanowiłam wybrać mój ulubiony sernik z wiśniami, który już kiedyś zrobiłam- tym razem na ciemnym spodzie :)
Staram się eksperymentować w kuchni - modyfikować przepisy wypatrzone na innych blogach czy zasłyszane od znajomych - zmieniam proporcje, zamieniam niekiedy składniki i w sumie nie mogę narzekać :) 



jeszcze gorący  :)

składniki na spód:

140 g masła roztopionego
185 g pokruszonych herbatników
25 g otrębów owsianych (opcjonalnie- tak jest zdrowsze)
wiśnie w syropie - najlepsze firmy Vortumnus - ew. dżem wiśniowy z dużymi owocami.

Składniki wymieszać, dno formy (u mnie 24cm + dodatkowa mała jakieś 10 cm) wyłożyć papierem do pieczenia a potem wylepić ciastem.
Piec w temperaturze 175C ok 6 minut. Wyjąć i ostudzić. 
spód sernika czeka na piekarnika .... :)


masa serowa:

500 g sera (u mnie półtłusty)
250 g mascarpone
1 szklanka cukru trzcinowego (ew. biały)
200 ml śmietany 30%
2 łyżki mąki
4 jajka
łyżeczka ekstraktu waniliowego (ew. cukier waniliowy)


Sery zmiksować z cukrem i mąką. Stopniowo dodawać jajka.
Na koniec dodać śmietanę i ekstrakt. 
Na ostudzone ciasto wylać delikatnie wiśnie.
a następnie bardzo wolno (najlepiej łyżką) serową masę.



Piec 1 godzinę w temperaturze 175C. Po upieczeniu ciasto zostawiam jeszcze chwilę w wyłączonym piekarniku żeby delikatnie opadło.
Po wystudzeniu  ciasto jest gotowe 
SMACZNEGO !

3 komentarze:

  1. Też uwielbiam eksperymentować!
    A two sernik wygląda na prawdę apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem tak, miałam szczęście go spróbować był przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń